RSS Feed

O cotarla in minus: Puricosu, mon amour

vezi toate articolele de
11 Apr 2011 la 09:30 60 comentarii 2623 vizualizari.

Aceasta este o poveste pentru tremurici. Pentru cei care devin cei mai buni prieteni ai zidurilor cand trec pe langa oricare din miile de mitici ai caninatatii, cotarlele sarantoace de la Bucuresti. Pentru cei care se bucura ca de o viata noua de apropiata condamnare la moarte a acestora sub numele curatel si frantuzit de eutanasiere. Aceasta este povestea lui Puricosu. N-a fost un sfant cu ochii blanzi si umezi, ba din contra, un porc de caine, calitate in care l-am si cunoscut.

Ma latra de-mi dispareau ca prin farmec orice fantezii europene si psihologii fine a la Animal Planet din cap. Nu-mi venea decat sa-i trag un sut in cur, dupa ce i-o ziceam oricum pe-a dreapta, pe aia cu “Fi-ti-ar tac-tu al dracu’” si p-aia cu “Baga-te-as in pizda ma-tii de bou”. Facea de serviciu gratis, desi nimeni nu i-o ceruse, la etajul trei al unui bloc mititel si cenusiu de pe Vatra Luminoasa. Chiar si cu ochii carpiti de somn, sarea si lua trentaros pozitie, cu pieptul inainte, viteaz ca o baioneta de muzeu cand trecea dusmanul necunoscut, si mai avea destui dinti galbeni in gura carora sa le porti un pe deplin respect. Era cainele unei babe pe jumatate oarbe, pe jumatate nebune, care traia intr-un apartament de-un ciment luciu, cu putina vopsea verde pe pereti, unde altundeva decat la inaccesibilul etaj trei. Cu castronelul de apa la dreapta si parizelul de la baba la stanga, te latra ori pana se satura el, ori tu de urlat ca o catea la el. Pana la urma, in urma unor sosele si momele de rutina, ne-am imprietenit cat sa ne dam cu indiferenta buna ziua fara sa ne mai amenintam de fiecare data cu bataia. Nu m-am dat inapoi sa-i cumpar prietenia cu cate o mangaiere ipocrita sau un castron de mancare. Acum, na, eram care pe care la etajul trei si eu trebuia sa ajung cu orice chip la etajul patru.

Toate strazile de primprejur il stiau drept Puricosu si vecinele cu vechime spuneau ca avea cel putin 14 ani. Ca sa zic asa, nu-i arata deloc. Era de o uratenie fara varsta, spatos si cu un ciot caraghios de coada, murdar in stil clasic boschetaresc, zi de iarna pina-n vara, de-un  negru imputit si un mers ca jocul de glezne al unui boxer inainte de un upercut doborator. Ce sa mai, un smardeias de cartier in toata regula. Ma conducea dimineata la autobuz cand plecam la serviciu, mergea cu mine la cumparaturi si ma astepta ca un caine de plus intr-o vitrina, in fata la Mega, si-mi conducea barbateste noaptea prietenele pana la troleibuz. Asta cand nu era plecat cu treaba prin oras, ca batea curios cartierele, de la Mosilor pana in Pantelimon, departe, cand si cand cate un prieten dand telefon amuzat sa spuna ca s-a intalnit cu Puricosu pe la Gara de Est sau prin fata, pe la ProTV.  Cand l-am primit contra a 1 leu pe Ozzy, husky-ul nostru cu maniere de conte, Puricosu s-a facut caine de lume. Nu scapam cu nici un chip de el, mergea in parc la catei si, desi nu stia de joaca si maraia cu prudenta la orice tentativa de distractie in doi sau in zece, spectrul amenintator a vreo doua umbrele sub coada i-au bagat manierele in cap si suporta binevoitor orice lins prietenos pe bot. Dar din momentul in care sotul meu i-a auzit urletele de moarte si a coborat sa-l scoata din falcile pitbulului deranjat la cap al vecinului nostru, nepotul celei mai mai mari antrenoare de gimnastica a Romaniei, care-i crapase déjà capul, Puricosu a devenit fratele nostru de sange. Ne-a gasit dupa ce ne-am mutat in cartierul vecin si o data la doua saptamani venea sa ne viziteze. Astepta cuminte in fund, cu urechile date pe spate, la usa blocului pana iesea cineva, urca iute la etaj si zgaria la usa sa-l primim. Nu eram acasa, nu-i nimic, astepta in fund la usa pana veneam. Si statea, nu gluma, in vizita, ca o ruda care a venit, dar nu mai stie sa si plece. Aveai nevoie de un serviciu profesionist de descarcerare, cel mai probabil o matura, sa-l scoti dintre asternuturile curate, pentru care avea o rapanoasa slabiciune. Doua-trei zile, mergea cu noi oriunde, apoi pleca la casa lui.

Poate asta facea Puricosu si cand disparea cu zilele de la bloc. Isi vizita prietenii vechi, ca un unchias care se suie la tren si pleaca dragastos la rude. De ce v-am povestit atata despre Puricosu? Pentru ca am fost pentru un reportaj la un adapost de caini, cel de la Chiajna, si ce am vazut acolo mi-a rupt inima. Nu stiu daca ati fost vreodata la un orfelinat de copii mici. Treci printe ei si cand te vad plang, cu mucii intinsi pana la barbie, intind mana dupa tine din patuturi sau de pe jos, dintre jucarii, se agata de hainele tale si tipa “mama, mama”, cautand sa-ti prinda privirea. Asa e si la adaposturile de caini. Intr-o putoare ca la groapa de gunoi, insuportabila, sunt inchisi cate cinci-zece intr-o cusca, si plang, plang continuu, cu acelasi glas ca al unor copii. Unii dintre ei nu se mai pot ridica, sa planga in cor cu restul la usa custii, caci ceilalti le-au mancat de foame picioarele. Te apuca haiducia si-ti vine sa rupi tu cu dintii gardurile si sa le dai drumul sa se duca unde or vedea cu ochii.

De atunci am convingerea, si nu mi-o poate schimba nimeni, ca adaposturile nu sunt o solutie. Si atunci care e? Aplaudacii condamnarii la moarte a maidanezilor vor spune ca “eutanasierea”. Da, poate, dar nu intr-o tara ca Romania. Aici am vazut acum cativa ani cum mormanului de bani alocat de stat mortii medici si edili chibzuiti i-au dat o mai buna intrebuintare: au fost atatea vile confortabile de ridicat, copii de trimis la scoli inalte in strainatate, excursii de vazut lumea de facut si masini luxoase de cumparat. Doar omul e mai important decat cainele. Si cand banii de otrava pentru o moarte dulce, fara suferinta, cu care sa-i trimiti pe caini pe lumea cealalta, au fost cheltuiti cu cap ce a ramas? Parul! Tot acum cativa ani am vazut asta. “Eutanasierea”, cuvantul asta spilcuit, a insemnat omor, in sac, cu parul. Si asta va insemna si acum. S-a mai ridicat o generatie si sunt destule alte case frumoase de facut si copii de tinut in puf. Spui cu eleganta “eutanasiem” si mii, zeci de mii de caini gata, dispar de langa noi fara batai de cap, ca si cand nici n-au existat. Dar stiti cum e. Nici treizeci mii de oameni nu inseamna pentru tine nimic, daca nu i-ai cunoscut. E doar o cifra care nu-ti da nici o emotie, pura statistica. Dar cand printre cei treizeci mii ai frati, mame, tati, prieteni, vecini si colegi de scoala, statistica capata alt nume, unul impresionant: se numeste masacru. Intre cei treizeci mii ai cunoscut si ai iubit si tu un Puricos. Si vei sti cum a murit. Facut bucati, in sac, cu parul. De aceea spun, solutia nu e omorul, solutia e sterilizarea. Fac parte din tagma catelarilor de multi ani, am si prieteni, si dusmani caini, trec si dimineata si seara printre haite si stiu. O data ce i-a lasat statul fara coaie, le trec si fitele de smardoi. Sunt ca niste pisoi, umbla brambura toata ziua, dau din coada pentru orice covrig si sunt periculosi doar pentru rondurile cochete de flori ale primariei. Le umplu cand ii apuca cate o nevoie cu ingrasamant natural.

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


Etichete: ,


60 comments
  • 1

    imi place, scrii porcos si ma exciti. o punem?

  • 2

    si-acu pe bune: mai lasa-ti-ne mai fetelor cu toti maidanezii vostri, parca v-ati prostit. alte subiecte inteligente nu mai aveti? ati putea scrie despre …moda ;)

  • 3

    Mă ocup de tine mai târziu. Subiectul oricum s-a dezbătut deja aici.

  • 4

    Asocierea dintre un adapost si un orfelinat… e dureroasa draga domnisoara “smardoaica si cu testicule multe” ( pentru ca sunt “moderat” cu un citat din autoare )

    Sigur ca da… Sterilizam si ii lasam in acelesi teritoriu.

    daca i-am lasat fara oo e ca si cum i-ai lasa fara colti. si atunci o sa iesim din casa cu o zgarda agatand pe drum un catel sa-l ducem spre rudele lui.

    Simt cum mi se inunda lentilele de lacrimi si n-am niciun servetl in zona.

    p.s.

    daca nici acum nu apare nu mai scriu altul

  • 5

    dacă tot e campanie, să încercăm şi cu pamfletul:

    „Cred că am găsit o soluţie de disciplinare a celor ce hrănesc maidanezii: împroprietărirea.

    Iată cum: În ziua de azi nu este greu să obţii proba că o anume persoană hrăneşte anume cîini vagabonzi. Pentru a şi responsabiliza subiectul, este necesară uşurarea adopţiei. De aceea, trebuie să urmărim relaxarea şi diversificarea procedurilor de împroprietărire a celor ce hrănesc maidanezi.”

    continuarea, aici: wp.me/pKahb-Iv../

  • 6

    1. aceeasi prostie ca daca nu mai au oo nu mai musca. cine v-a zis asta? de “instinct teritorial”, care nu isi are domiciliul in bilute, ati auzit? 2. aceeasi vesnica prostie, similitudinea intre caini si oameni. CAINII NU SUNT OAMENI! pe bune! sunt animale. unele mai simpatice, altele mai putin. si nici n-au suflet! intrebati-i pe popi. 3. aceeasi prostie ca asomarea (nu eutanisia!) e scumpa!!! o mare imbecilitate, pe cuvant. 4. aceeasi prostie ca pt omorarea cainilor vagabonzi se fura. iar pentru castrare, nu se fura, nu-i asa??? chiar deloc. acolo is numai oameni onesti, cheltuim miliarde de euro pentru castrare, cu rezultate zero, si e “ieftin”. 5. si marea imbecilitate ca omorarea nu are efect, comparativ cu castrarea. bai, pricepeti si voi ca un caine MORT e MORT. adica, nu mai musca, nu mai latra, si nu se mai reproduce.

  • 7

    Astept cu teama momentul in care catelul meu nu va mai fi …Are deja 16 ani si au inceput problemele varstei : auzul si vazul slabesc , iar vioiciunea a disparut in schibul unei oboseli ca o blazare , un fel de plictis de a fi caine . Parca ar spune : “da , va stiu , am vazut ce puteti , acum lasati-ma si pe mine un pic linistit “…Iar ce urmeaza – off topic intr-un fel, dar nu de tot – este pentru unul special , foarte special , cel mai special dintre toti specialii si specialistii in absolut orice , le stie pe toate , le are pe toate , le-a facut pe toate , cel mai bine dintre toti .Il vei (re)cunoste , cu siguranta , cat de curand … youtube.com/wat../

    alt Gramofon cu Microfon
    2011-04-11 10:35:25 | Raporteaza
  • 8

    Felul tàu de a scrie e original, ai talent si mult umor! Incearcà sà ne scri si despre alte subiecte.

  • 9

    imbecilitatea “e mai scump sa-i omoram”:

    cost intretinere caine in adapost pe luna: 150-200E. adica 1.800-2.400E/an. cost eutanasie in clinica moderna, cu 3 injectii, friptura, masaj, INCLUSIV eliminarea cadavrului (ardere) 100-150E. cost asomare (precum animalele in abatoare, cf directivelor europene) – 10-15E.

    deci, BLONDELOR, ce e mai ieftin? * sa platesti o singura data maxim 150E (eliminarea animalului in conditii ideale) * sa platesti 1.800-2.400E/an, pentru tinerea in adapost, in conditii destul de precare?

    ELIBERAREA pe strada NU ESTE SOLUTIA. cel putin nu pentru niste oameni normali la cap. animalele salbatice si periculoase NU AU CE CAUTA in spatiul public!

  • 10

    Te-am minţit. Nu mă mai ocup de tine!

  • 11

    @Florin Bratu2: Se voteaza azi la deputati. Si se pare ca votul inclina mult spre eutanasiere. D’aia se tot scrie.

  • 12

    Frumos artcilo si plin de adevar. felicitari autorului, din pacate este citit de o categorie aparte a celor ce se autudenumesc oameni, o categorie frustrata si plia de ura, egoista si fara constiinta, o categorie care ne scarbeste pe noi toti, o categorie de care fugi mancand pamantul, categoria celor fara educatie, constiinta, compasiune si dragoste, categoria CRIMIALILOR DE MAINE.

    Inca o data felicitari articolul denota tot ceea ce poate fi mai placut intr-un om cu o educatie bine inradacinata, cu pricipii si virtutii, cu respect fata de cei fara aparare, cu suflet cald si inima blanda, UN OM DE MARE VALOARE.

    VA MULTUMIM !

    alt Costin Dumitru
    2011-04-11 11:28:24 | Raporteaza
  • 13

    articol bun, scris cu inima, nu cu creierul. demn de pandora’s.

  • 14

    @Cougar: ai perfecta dreptate, e scris cu inima, si nu cu creierul. asta fiind si marea problema, de altfel :)

  • 15

    @Costin Dumitru: Sunt citite de cei carora le pasa. Acum pentru autoarea acestui articol: Cei care nu vor sa faca nimic pentru a elimina acest pericol de pe strazi. Nu s-a vorbit de costurile care le impun si injectiile destul de dureroase pe care le facem atunci cand suntem muscati, plus trauma pe care o purtam cu noi dupa. Ne dorim standard european dar sa fie cum vrem noi, ne dorim adaposturi curate pentru caini dar sa faca altii. Prin ce ai scris arata ca esti complice – prin indiferenta ta – la teroarea psihica si fizica provocata de acesti caini “cu ochii umezi” dar cu colti destul de ascutiti atunci cand vine vorba de impartirea teritoriala intre ei si cei care trec pe acea alee. Nu am vazut sa arati nimic din programele facute de celelalte tari europene. Ce solutie au folosit ei? Aha o stii. Cititi de curiozitate pe site-urile celor care apara aceste animale si in special la sectiunea PROGRAME. O sa gasiti “pagini in lucru”. Realitatea este ca inafara de programul de adoptii nu gasesti nici un program real facut de aceste organizatii. Doar mult praf si culmea “fac multi purici” in aceasta formula. Nimeni nu ii intreaba de management defectuos, nemaivorbind de eficienta. Ar trebui sa faci si un astfel de reportaj.

  • 16

    Tanti Steluto, ce le-o mai fi placut articolul tau tremuricilor, ca pentru ei zici ca l-ai scris. Ce de invataturi intelepte au mai tras ei, copiii care merg si vin singuri de la scoala, batranii si oamenii de toate varstele, care se tem de caini!

    Invataturile pe care le trag fricosii astia sunt: ca trebuie sa aplici vreme lunga strategii de a trece pe langa o cotarla fara a fi muscat, ca trebuie sa aplici strategii de a te imprieteni cu el, ca trebuie sa cari mancare in poseta/ghiozdan/traista. Ai dracu’ fricosii astia pe care ii musca javrele, ca prosti mai sunt!

    Trebuia sa scrii un manual al femeii tremurice care vine seara pe la 11 de la servici si nu are masina. Cum ar trebui sa socializeze ea cu o haita de 10-12 maidanezi plini de personalitate, musculosi, masculini- asa cum plina de incantare il descrii pe maidanezul tau.

    alt ce ghevara mea
    2011-04-11 13:23:15 | Raporteaza
  • 17

    „Poate fi cîinele subiect de drept?

    În opinia mea, nu. Absolut, nu. Însă nimic nu mă împiedică să desfac în factori simpli calitatea de subiect de drept atribuită animalului. Să vedem ce mai rămîne din spaţiul urban după.

    Observ că un cîine cu stăpîn este numai obiect de drept. Cum ar veni, cîinele este sclavul omului, iar stăpînul este singurul în măsură să îşi pedepsească sclavul şi să răspundă, nu solidar, ci în locul lui, de eventualele violări ale normelor de convieţuire în cetate. Cîinele cu stăpîn are dreptul la viaţă prescriptibil. Dacă stăpînul va fi fost agresat de propriul cîine, devenit cu timpul egoist, şi deci agresiv, acesta are dreptul de a ucide cîinele.

    Mai observ că legile ce tratează cîinele liber ca subiect de drept, din moment ce nimeni nu îşi ia răspunderea pentru actele maidanezului, sunt nedrepte. Conform lor, dreptul maidanezului la viaţă este unul aproape imprescriptibil, ceea ce îl transformă pe maidanez în specie protejată de lege, alături de balenă şi de rîs (Lynx lynx).

    Acuma, dacă tot a fost maidanezul categorisit ca subiect de drept, să căutăm similitudini şi diferenţe:”

    adică, aici: delaepicentru.w../

  • 18

    1. Apopo de rimel și de mașinațiunile de înfrumusețare … dăunează grav sănătății. Am cunoscut odată un inginer de la fabrica de smacuri pt femei, Farmec Cluj. Mi-a mărturisit că toate fetele ce ajung acolo sunt ultra fericite sperând că vor putea – folosind acele smacuri – dacă nu să se transforme în niște zâne reale, cel puțin să rămână niște frumuseți până la sfarșitul vieții. Și după cca. 10 ani frumusețile de la angajare ajung un fel de poame uscate la fum. Ce e prea mult strică. Folosește apa de cismea si săpunul de rufe și vei fi mai câștigată. Nu știu de ce pot fi femeile așa ușor păcălite cu reclamele ce se fac acestor produse. Ba știu dar tac!!! 2. De acord, copilul trebuie crescut – în general – de mamă. Sunt excepții dar acestea sunt rare. Ce e sânge din sângele tău, te doare. 3. Adăposturile pentru animale, și chiar azilurile de bătrâni, bolnavi incurabili etc., cel mai simplu și ușor mijloc de îmbogățire pentru cei cu pile. Mă bucur că ți-ai dat și tu seama. Am lucrat ani de zile cu un avocat provenit dintr-un azil pt copii, școlit pe vremea lui C. Am zis bine, se ocupau de ei și dacă aveau creier ii dau și la facultate. A murit săracul, Dumnezeu să-l odihnească, nu sa putut impăca cu gândul că a fost abandonat de mama lui, a murit cu zile. După ”revoluție” s-au zis multe măgării despre cum erau îngrijiți cei din aceste azile. Și eu am crezut în ele, și eu am fost indignat. M-am trezit însă mai repede decât alții. oricum erau mult mai bine ]ngrijiți decât acum. Astăzi, copii din azile sunt abuzați chiar de către cei ce ar trebui să-i îngrijească. Și asta deoarece sunt angajate multe jigodii pe post de personal de deservire deoarece respectivii trebuie să-și țină gura și să nu spună ce fac șefii lor. Și dacă fură șeful fură și sluga.

  • 19

    Cucoana ,am inteles , pt dumneata sunt mai importante animalele decat oamenii . Pt ca asta e situatia . Avem de ales intre oameni si animale . Pana cand cainii nu vor disparea fizic , 10 000 de oameni vor fi muscati pe an in Bucuresti , 3-4 mancati de vii , 5 tone de rahat transformat in praf ,vor fi inhalate in contiunare de Bucuresteni (impreuna cu parazitii di bacteriile de rigoare ) care pot cauza boli grave si chiar moartea ,siguaranta noastra si a copiilor nostri ne va fi luata zilnic ,linistea . Matale ai vrea sa fi ,de exemplu operata de un chirurg care nu a putut adormii pana la 3 noaptea din cauza haitei de 15 caini care si-a facut culcus sub geamul sau ? Aaaa… am inteles …acum negi ..ba nu ..ti se pune in fata situatia …vai ! dar eu vreau si catelusii si siguranta,linistea ,sanatatea ,….Vestea rea este ca asta nu se poate in universul nostru ….cineva ar fi trebuit sa iti spuna lucrurile astea pe la 7 anisori …acum e cam tarziu …

  • 20

    Și ceva pt ”mara”. E plin orașul și de oameni lihniți de foame, copii, bătrâni, tineri chiar. Ai avut vreodată ocazia (ai avut dar te-a durut undeva) să privești ochii unei bătrâne ce intră într-un magazin, să zicem o măcelărie, și se uită cu ochii stinși de foame și de durere la o bucățică de carne, pe care ar lua-o pt nepoțelul de acasă, dar nu o poate lua deoarece toți banii ei sunt 2, 3 lei. Și știe că nepoțelul e și el lihnit și aproape străveziu de foame iar părinții lui sunt șomeri. Sau ai văzut un câine tot lihnit de foame, cu coada între picioare, apropiindu-se cu speranță de un imbecil ce-i intinde o piatră pe post de mâncare, după care-i dă cu piatra în cap și râde apoi satisfăcut de istetimea lui. Și un câine schinjuit, și un copil sau un bătrân batjocoriti ajung, și e firesc asta să urască pe toată lumea să-i omoare pe toți dacă ar putea și să se termine astfel și cu viața lor mizerabilă. Să nu dea Dumnezeu să te aducă viața în rândul lor. Ei bine. Cred că toți aceștia ar trebui eutanasiați, ca să nu ne mai deranjeze cu mizeria sau cu prostia lor. Ași începe însă cu imbecilii și sunt sigur că dacă am termina cu ei nu am mai avea nici oameni flămânzi și nici copii vagabonzi. Dumnezeu ne-a dat un cap în care a pus creier. Depinde de noi insă cum îl folosim. Cu un cap asemănător uni ajung Einsteini, alții chinuie pe cei din jur. Un sfat totuși, pentru tine. Tie frică de câini. E normal. Dar încearcă să schimbi tactica. Dacă nu ai ce să-i dai, măcar vorbește-i cam așa: ”Măi cățel, știu că ti-e foame, dar acum nu am nimic pt tine. Poate voi avea altă dată. Animalul va simti că măcar ți-e milă de el și nu te va mai lătra.

  • 21

    Costin Dumitru #12,

    Bă, eu, decât să mă castreze – chiar dacă am deja 50 de ani şi nu mă mai prea ascultă, prefer s-mi dea bine cu ranga în cap.

    Dacă tu consideri câinii aşa cum se deduce din plângăceala ta laudativ – limbi – n – curistă, de ce nu te-ai gândit că şi ei gândesc ca şi mine şi ar prefera eutanasierea în locul castrării?!

    Bă, toţi iubim amărâtele de animale. N-am văzut pe nimeni să le urască. Doar poate bolnavii psihic. Adică, cum să urăşti o fiinţă neînsemnată?! Da, urăşti un om care poate fi perfid, viclean, jigodie. Dar un animal, de ce?!

    Deci, măi Costine, toţi avem suflet ca şi tine. Dar spre deosebire de tine noi mai avem şi minte.

  • 22

    ?!

  • 23

    Costin Dumitru #12,

    Bă, eu, decât să mă castreze – chiar dacă am deja 50 de ani şi nu mă mai prea ascultă, prefer s-mi dea bine cu ranga în cap.

    Dacă tu consideri câinii aşa cum se deduce din plângăceala ta laudativ – limbi – n – curistă, de ce nu accepţi că şi ei gândesc ca şi mine şi ar prefera eutanasierea în locul castrării?!

    Bă, toţi iubim amărâtele de animale. N-am văzut pe nimeni să le urască. Doar poate bolnavii psihic. Adică, cum să urăşti o fiinţă neînsemnată?! Da, urăşti un om care poate fi perfid, viclean, jigodie. Dar un animal, de ce?!

    Deci, măi Costine, toţi avem suflet ca şi tine. Dar spre deosebire de tine noi mai avem şi minte.

  • 24

    Foarte misto articolul ! :D @Florin Bratu: du-te prietene si culca-te ca ai 13 ani si te crezi mare futangiu;)

  • 25

    Asimilînd biata gramadă de căței cu o haldă de steril material făra ouă, povestea lui Pulicosu sfârșește straniu, într-o senzație de moliciune .

    Nu da cu parul și vei vedea cum duios eutanasia trecea .

  • 26

    @gog: daca ma iei cu cucoana (desi daca ti ai ridica ochii dintre microbi la mine din conita, duduca si cuconita nu m ai mai scoate) da mi voie si mie sa te iau de brat si sa facem citiva pasi impreuna, doar atit cit sa ti soptesc un secret, pe care doar oamenii care citesc presa zilnic il stiu: sa nu mai pui mina in viata ta pe un bancomat! studiile arata ca sint cel putin la fel de murdare ca wc-urile publice. la fel si banii. si abia atunci o sa traiesti ca omul lui dumnezeu fara ochiul dracului linga tine si sufletul ti se va umple de dragoste curata. atat pentru oameni, cat si pentru caini =)). sa nu uitam nicicind si acarienii..la.la..la! =))

  • 27

    @Cosa Nostra: cu cine te jucai tu azi dimineata de a soarecele si pisica si ziceai ca te ocupi de el imediat? era un el? sau era o ea? si daca era o ea sa fi fost eu? :) ) ca daca am vazut ca e rost de o joaca sa stii ca eu am dat imediat ca un catel din coada :) ). pin la urma cred ca era infierbintatul ala de florin bratu pe care vroiai sa l bati pentru mine :) )

  • 28

    @Florin Bratu: florine, atentie mare, te excita simpla mentionare a coaielor unui ciine, de aia tre sa ai grija pe unde mergi. doamne, fereste, citesti vreo doua despre un cal si o sa ai un climax pe loc, in vazul lumii, si e rusine, florine, te vede lumea ca ti place =)). o sa am si eu grija, de azi inainte n o sa mai folosesc de fata cu tine nici cuvintul momite =))

  • 29

    uuuuh !!!

    din instinct ( animalic ) am dus mana in semn de protectie…

    Uite ma ca se transimt si comportamentele nu doar sentimentele :)

  • 30

    @PAUL PGHEP: paul, apropo de masinatiunile mele zilnice de infrumusetare, ca am o disciplina de colonel cind e vorba de asta, ma suna acum o prietena cu un chef ca al lui oprah de vorba. eu:”zi, domne, repede, ca am treaba!”. si ea: “da? cu ce te dai?” =)). si inca una si ma ma duc ( sa ma imbalsamez, fireste, ca striga uleiul de argan de vreo juma de ora din baie dupa mine). citeam plina ochi de empatie mai zilele trecute stirea ca teo si-a revenit, saraca. ma bucuram eu asa, la birou, pe scaun, cind deodata m am innegurat. un gind m a lasat masca: “saraca(vezi bine, tot saraca am zis)ce o sa zica cind o sa se vada in oglinda? doar nu s-a mai dat atitea luni cu crema, iti dai seama cum arata.. ” =)) =)) =)). nu ca femeia asta sclipitoare a revenit la viata, are din nou viata in ea fara sa i-o mai dea aparatele, ci “de cind nu s-a mai dat saraca cu o crema…”. vai si amar de tenul ei =)) =)) =)). oamenii sint nebuni, ce sa zic, si eu in rind cu lumea =))

  • 31

    @steluto, desfierbante-te, ca-s oricum prea departe :) altfel (hai c-o stii) era un compliment. bucuroase fie cele cu asemenea invitatii, ca viata-i scurta, ce naiba :D

    @Mierea :) “din instinct ( animalic ) am dus mana in semn de protectie…”

    ia mana de pe Steluta, pungasule! lasa pretextele :D

  • 32

    Bă, mă loghez automat şi nu mai ştiu useru şi parola!

    Incredibil!

    Steluţă, spune-mi şi mie adresa de mail cu care sunt logat, fără mişto!

  • 33

    @Cosa, pot sa bag mana in foc ca ai un email porcos de nu se poate (de aici intrebarea). este? :D

  • 34

    Incredibil! S-a întâmplat!

    De când aştept clipa asta să văd dacă le merge softul!

    Eu şi Bratu am postat în aceeaşi secundă!

    Reecord. Luaţi de vă minunaţi!

    Iar eu nu ştiu cu ce adresă de mail m-am logat!

  • 35

    @Cosa Nostra: adevarul e ca habar n am, in viata mea de parameci al calculatoarelor nu e loc pentru mai mult de o parola, pentru siguranta, aceeasi pentru toate. in curind o sa mi deschid si cutia de posta cu ea :) )

  • 36

    @Steluta Voica: cutia de posta aia de tabla, cu numarul 50 pe ea, sa ne intelegem :) )

  • 37

    @Florin Bratu: ei, poftim, doar ma trageai de codite si eu nu mi am dat seama :) ). si am un nas proverbial la asta, dar probabil nu e si electronic :) ). desi i se aprinde becul rosu ca la clovni, dar probabil lumina vine din interior =))

  • 38

    coincidente: cum a pomenit Cosa de-un simultan, imediat te-ai gandit la posta ;)

  • 39

    @Florin Bratu: mda, old porkies die hard

  • 40

    @Steluta Voica: auzi, florine misogine, n oi fi tu cosa de s a intimplat minunea asta cu amindoi odata, v ati trezit logati si comentind in acelasi timp? I wonder :) )

  • 41

    Nu te-a felicitat nimeni pentru un articol atit de bun!! Pacat.

    Realitatea e exact asa cum ai descris-o: cu sau fara o lege data in parlament, ciinii vagabonzi sint omoriti. Prin metoda traditionala (cu parul). Cind sint prinsi de pe strada, hingherul (autorizat) ii rasuceste latul in jurul gitului de citeva ori, il tiraste bine de ciment si il ridica frumusel in masina. Cum? Se apuca batul zdravan de un capat si se ridica cotarla. Ca la undita. E drept ca unele cotarle mai mor cu ocazia asta, dar cui ii pasa? In adaposturi hrana e doar pe hirtie. Ca am uitat sa spun ca, de 20 de ani si in toate orasele din Romania, ciinii vagabonzi nu sint o problema, ci o mare afacere.

    Dar de ce nu si niste linkuri? Asa, vreo citeva filmulete educative.

    youtube.com/wat../

  • 42

    Inca unul, si mai frumos!

    youtube.com/wat../

    Asa-i ca le curge singele misto din gura la cotarle?

  • 43

    @Steluta, io Cosa? neaaah, io arat mai bine :P

    si nu-s misogin, ca iubesc femeile. satisfactie garantata, dar n-ai cum s-o mai stii, m-ai refuzat, too late :P

  • 44

    Steluţă, mai e aici un debil mintal care a susţinut până la penibilizare că tot eu sun şi Nora. Găsise el o chestie care demonstra asta.

    Mai descoperise că sunt acelaşi şi cu Marecel Zadda şi cu Vaya.

    Diferenţele mari între discursurile mele şi ale lui Bratu, n-aveai cum să le vezi, probabil ai şi tu altă treaba. Dar faptul că am postat în aceeaşi secundă, demonstrează-dacă te gândeşti un pic, tocmai că nu suntem unu şi acelaşi!

    Şi dacă tot m-am adresat ţie direct, hai să-ţi mai spun o chestie. Autoarele se împart în două categorii: cele pe care le înjur din prima fără prea multe explicaţii şi cele pe care le iubesc necondiţionat. Mă rog, unii ar zice că mai e şi meşteşugari!

  • 45

    Felicitari pentru articol.Imi pare bine cand vad ca oamnenii destepti sunt iubitori de animale.Asta denota educatie si civilizatie.

  • 46

    @Cosa Nostra: cosa, nu ma face sa rosesc ca nu mi sta bine. si buzele rosii, si obrajii rosii, si kimonoul rosu azi, astia din jurul meu vad numai rosu in fata ochilor. o sa fiu inconjurata numai de tauri furiosi =)). iar azi n am chef sa intru cu sulita in arena, umblu haikui pe sub ciresi :)

  • 47

    In primul rand, draga Steluta, scrii super, ai un stil spumos, vivace, inviorator, cam ca dusul de dimineata .Altfel, insa, nu prea sunt de acord cu tine, nu-ti impartasesc punctul de vedere . Chestia cu sterilizarea se practica, cel putin teortic de mai bine de 15 ani, dar numarul de maidanezi este intr-o continua crestere, ceea ce inseamna ori ca avem de-a face cu un fenomen paranormal ce tine de domeniul lui Mulder&Scully, ori banii alocati “descoirii” cateilor au intrat in te-miri-ce buzunare care nu se mai satura. Apoi, oricate perechi de coaie le-ar lua statul, agresivitatea lor nu scade, nu exista nicio corespondenta intre aceste doua aspecte, e un fals mit.Asa ca singura solutie ramane omorarea lor.Poti sa-i spui cum vrei: masacru, genocid; este tris, desigur, dar asta este adevarul. Iar daca problema asta mai esta lalaita mult o sa fie si mai naspa, o sa ajungi sa te intrebi ce a fost mai intai, cainele sau omul?

  • 48

    Am accesat articolul sperînd într-un pamflet inspirat despre Dan Puric, potaiojavra de pază a neamului. M-am înșelat.

    alt decît o părere
    2011-04-12 16:07:06 | Raporteaza
  • 49

    Bravo ! Educatia imibinata cu caldura inimii si-au spus cuvantul. Articolul este cat se poate de real, iar autoarea este un om de calitate, care ar trebui sa fie un exemplu pentru noi toti. O femeie capabila si sufletista a carei luciditate mintala nu poate fi combatuta de niste “specimene” inapoiate care traiesc in ura si pentru frustrarile lor inecarca sa improste cu rautate tot ceea ce nu se poate apara.

    Bravo stimata Doamna!

  • 50

    @dracu: Dar cu “oamenii” salbatici si periculosi ce ne facem in spatiul public? Sa-i castram sau sa-i eutanasiem?

  • 51

    @gabip pentru cultura ta generala, pentru oamenii “salbatici si periculosi” exista codul penal si sitemul judiciar. conform legislatie Marinescu-Bideu, cainii UCIGASI nu pot si omorati in momentul de fata. doar cei bolnavi incurabil. daac prin absurd, un caine ucide 1.000 de persoane, conform legii din Romania n-ai voie sa-l omori.

  • 52

    Felicitari pentru articol! M-a emotionat profund.

  • 53

    Felicitari pentru impartasirea povestii cu noi. Sa va traiasca Puricosu!! Pacat ca ai nostrii :bravi alesi” nu-si misca fundurile intr-un adapost gestionat de o primarie…

    Toate bune! am zambit dar m-am si intristat

  • 54

    puricele, mon amour… Da! Am un purice, il cresc… pe mine. Il plimb cu mine. Uneori, are momente de independenta adolescentina si pleaca singur la plimbare. Se mai duce prin alte case, pe alti oameni. Nu le face nimic. Doar le ia putin sange sa se hraneasca si el. Unii nici nu simt. Altii, daca il vad, fac crize si vor sa il UCIDA. Sa-i ceara sangele inapoi. Asadar, de ce omorarti puricii oamenilor? Sunt si ei fiinte cu suflet ca si noi. De asemenea militez sa nu se mai arunce cu tone de dezinfectant prin casa. Stiti cate fiinte ucideti? Zilele trecute m-am infiorat cand am vazut cateva bucati de otrava de sobolani la subsolul blocului. Ma gandeam ingrozit ca poate si Shobo al meu a gustat din ea si a murit in chinuri. A, nu v-am spus? Cel mai bun prieten al meu, dupa Purice, este Shobo. Nici nu va imaginati cum imi roade unghiile in noptile lungi de iarna.

  • 55

    tremuricii nu vor intelege niciodata. nu pot. sunt rai, prosti, lenesi si cruzi…

  • 56

    Aud tot mai multe femei care sustin sterilizarea, probabil ca asta e teama lor cea mai mare, dupa ce cainii sunt castrati au castitatea protejata…

    Cum ramane cu teama pe acre o au toti copilasii care nu se pot plimba prin parcuri din cauza salbaticiunilor? Si sa presupunem ca generatiile de prichindei de acum au o inima neinfricata si ca nu vor uda patul dupa ce vor maraii astia la ei. Sa presupunem ca ei sunt castrati si ca astia nu mai au pretentii teritoriale. Oare dupa ce raman fara coaie le piere si cheful de alergat dupa biciclisti? Va spun sigur ca nu! Toti se plang de deplasarile prin oras cu masina si ne paste si o amenda barosana de la tanti UE pentru poluare iar noi preferam sa tinem potaile pe strazi sa ne apere de biciclisti!

    Si mai e un motiv pentru care nu mai vreau caini fara stapan pe strada, m-am saturat sa calc in rahati! Vreau sa ma pot descalta ca in marile orase europene si sa calc pe iarba frageda si sa ma asez la umbra in locurile speciale din parcuri!

    Mai as dori ca ei sa nu fie eutanasiati ci sa fie adoptati de marea masa de iubitori de animale(eu am 3 asa ca nu mai vreau) si daca nu se gasesc oameni milosi atunci sa fie impuscati in cap, mai ieftin(2-3 RON), mai rapid si lipsit de dureri. Mor o multime de femei si copii in lume de foame si in razboaie si pe noi ne apuca dureri de constiinta pentru niste fiare periculoase…

  • 57

    @razvan: aprob atitudinea ta razvan, si eu sunt ingrozit cum oamnei fara suflet omor atatea tenii si limbrici nevinovati care doar cauta si ei un loc caldut. Ce sa mai zic de bietii paduchi, de tantarii omorati fara mila si mai ales de bietii latei ramasi fara habitat de cand cu moda asta oribila ce le-a defrisat jungla in care vietuiau! Rusine omenirii! …a devenit cruda si egoista! Salvatii limbricii si lateii! Vreau sa infiintez un ONG pe aceasta tema, sa iesim in strada si sa protestam!

  • 58

    Steluta Voica percepi f. bine lucrurile, ai mult discernamant si scrii si foarte bine.

  • 59

    ….si mai esti si foarte frumoasa.

  • 60

    ventolin inhalers lasix iv buy trazadone non generic on line without a prescription suhagra without prescription buy cheap prednisolone

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
Steluţa Voica se trage dintr-un neam de vrăjitoare şi unul de petrecăreţi
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!